Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Cursus Digisterker

Steeds vaker moeten we overheidszaken online regelen. Maar niet iedereen weet hoe je daar gebruik van maakt. Bij de cursus Digisterker helpen we je op weg! Leer omgaan met de digitale overheid.

Een verhuizing doorgeven, indienen van de belastingaangifte en het gebruiken van een DigID. Het zijn voorbeelden van overheidszaken die u tegenwoordig online moet regelen. Ook kunt u te maken krijgen met de Berichtenbox van de overheid en met begrippen als zorgtoeslag en regelhulp. En wist u dat u uw rekeningen bij uw ziektekostenverzekeraar alleen nog kunt inzien als u met uw DigID werkt?

In samenwerking met SeniorWeb en gemeente Hengelo geeft Bibliotheek Hengelo de cursus 'Digisterker': leer omgaan met de digitale overheid.

Deze cursus bestaat uit 4 bijeenkomsten waarin u in een rustig tempo en onder deskundige begeleiding aan de slag gaat. De hierbij behorende data zijn: donderdagochtend 19, 26 september, 3 en 10 oktober

De cursus is gratis.

Bent u geïnteresseerd en wenst u deel te nemen aan deze cursus? Voor deelname is aanmelding vereist. U kunt zich hiervoor aanmelden via onderstaand formulier of bij onze klantenservice in de Bibliotheek.

Aanmeldformulier cursus Digisterker

In verband met verwerking van persoonlijke gegevens dient akkoord te worden gegaan met ons privacystatement.

(Velden met een * zijn verplicht)

Voor meer informatie zie Cursusaanbod SeniorWeb Hengelo.

Datum donderdag 19 september 2024
Tijd 09:30 tot 11:30 uur