Agenda | Wat is er in de Bibliotheek te doen?

Maker Festival Twente

Creëer je eigen Maak Experience tijdens de 9e editie van het Maker Festival Twente!

Naast een 4-daags festival in Roombeek Enschede (2 t/m 5 mei) toert het festival door Twente en doet op dinsdag 7 mei de Bibliotheek Delden aan. Bezoek een Maakdag Festival en volg - in verschillende labs - digitale, creatieve en uitdagende maakactiviteiten én ontdek nieuwe maakwerelden. Onder begeleiding van professionele techniekcoaches en makers stap je in een wereld van maken, ontwerpen, programmeren, kunst en media.

Wat kun je allemaal DOEN?

Breng een bezoek aan het MaakLab in jouw bibliotheek en experimenteer met creatieve (maak)technieken zoals de nieuwste Make-It techniekkit of maak een kunstige robot. Leer in het FilmLab alles over films en duik in de wereld van AR en VR of bezoek het RobotLab waar je slimme robots kunnen programmeren.

Maar er is meer! Ga in het ‘Kijk- en DoeLab’ aan de slag met electro-mechanische fantasiedieren geïnspireerd door Animaltronics van kunstenaar Tristan Kruithof. Of ontwerp je eigen avatar in het mobiel ontdekkingslab Avatopia van Roos Groothuizen. Bezoek de kleurrijke expositie van neon objecten in het ExpoLab, gemaakt door jongeren tijdens het lokale maakplaatsenprogramma.  In het Kunstlab maak je onder begeleiding van kunstenares Lara Vos met een speciale techniek je eigen kunstwerkje van koperdraad en kralen

Ontdek het complete festivalprogramma op makerfestivaltwente.nl!

Kunstlab met Lara Vos

Wie voor het eerst met de beelden van kunstenares Lara wordt geconfronteerd, ziet niet alleen intrigerende kunstwerken, maar ook dat haar werkwijze heel ongebruikelijk is. Haar beelden zijn eigenzinnig en volkomen intuïtief, hoewel ze met grote precisie en vakmanschap gemaakt zijn. Haar beelden zijn niet aan tijd of plaats gebonden, ze lijken voort te komen uit een soort oergevoel. Het materiaal is altijd koper en zink. In het Kunstlab maak je onder begeleiding van kunstenares Lara Vos met een speciale techniek je eigen kunstwerkje van koperdraad en kralen.

Let op! er is open inloop en er kunnen zo’n 12 kinderen tegelijk meedoen.

Wanneer: Dinsdag 7 mei
Tijd: 13:00 tot 17:00 uur
Waar: Bibliotheek Delden
Toegang: Vrije inloop

Voor een aantal workshops wordt een kleine vergoeding van maximaal € 3 gevraagd.

Datum dinsdag 7 mei 2024
Tijd 13:00 tot 17:00 uur